OBCHODNÍ PODMÍNKY

obchodní společnosti WC Rent s.r.o.

se sídlem Jeremenkova 763/88, Podolí, 140 00 Praha 4, IČO 09767576. Tato společnost je zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddílu C, vložka 342226

  1. Všeobecná ustanovení

    Tyto obchodní podmínky platí pro pronájem movitých věcí uskutečněný prostřednictvím internetového obchodu pronajímatele umístěného na internetových stránkách WWW.WCRENT.CZ (dále také jako „internetový obchod“). Tyto podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti pronajímatele a nájemce při sjednávání a uzavírání nájemní smlouvy prostřednictvím uvedeného internetového obchodu. Veškeré smluvní vztahy budou uzavírány v souladu s právním řádem České republiky. Je-li nájemcem spotřebitel, řídí se smluvní vztahy nejen zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ale i zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

    Tyto obchodní podmínky jsou nedílnou součástí každé jednotlivé nájemní smlouvy.

    Obchodní podmínky i nájemní smlouva jsou uzavírány v českém jazyce. Nájemcům z jiných zemí, než z České republiky bude zaslána dvojjazyčná verze těchto obchodních podmínek, přičemž v případě nesrovnalostí v překladu textu obchodních podmínek má přednost verze v českém jazyce. Nájemní smlouva včetně těchto obchodních podmínek je pronajímatelem archivována v elektronické podobě a není veřejně přístupná, a to ani pro nájemce.

    Ceny za pronájem jednotlivých movitých věcí, které jsou předmětem nájmu (dále také jako „předmět nájmu“), jsou uvedeny na internetových stránkách pronajímatele WWW.WCRENT.CZ u každé jednotlivé položky. Způsoby platby ceny za nájem předmětu nájmu a nákladů spojených s dodáním předmětu nájmu jsou uvedeny na internetových stránkách pronajímatele WWW.WCRENT.CZ Ceny nájmu zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní internetového obchodu.

    Adresa pronajímatele pro doručování: WC Rent s.r.o. Jeremenkova 763/88, 140 00 Praha 4
    email: info@wcrent.cz

    Jméno a příjmení osoby odpovědné za provoz internetového obchodu: Jan Bora Kovář

  2. Vymezení pojmů

    • Spotřebitelská smlouva je jakákoliv smlouva, kterou se spotřebitelem uzavírá podnikatel. Pro účely těchto obchodních podmínek je to zejména smlouva nájemní.
    • Podnikatelem je osoba, která samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení zisku, a dále také každá osoba, která uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
    • Pronajímatelem pro účely těchto obchodních podmínek se rozumí společnost WC Rent s.r.o., která je podnikatelem.
    • Zákazníkem internetového obchodu je nájemce. Vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje nájemce, který je spotřebitelem a nájemce, který spotřebitelem není.
    • Nájemce spotřebitel nebo jen spotřebitel je člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
    • Nájemce, který není spotřebitelem (dále jako “nájemce nikoli spotřebitel“), je jakákoliv jiná osoba, která není spotřebitelem. Zejména je to tedy osoba, která při uzavírání smlouvy, plnění smlouvy a jednání o smlouvě jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
  3. Uzavření nájemní smlouvy

    Veškeré objednávky provedené prostřednictvím internetového obchodu WWW.WCRENT.CZ jsou závazné. Odesláním objednávky nájemce stvrzuje, že se seznámil a souhlasí s těmito obchodními podmínkami, a to ve znění platném a účinném v momentě odeslání své objednávky. Obchodními podmínkami je nájemce vázán od momentu uzavření nájemní smlouvy. Nájemce má zároveň možnost se s těmito obchodními podmínkami seznámit před vlastním závazným odesláním objednávky a jejich kopii obdrží jako přílohu potvrzení objednávky na zadanou emailovou adresu.

    Jednotlivé kroky vedoucí k uzavření smlouvy jsou následující. Nájemce na internetovém obchodu vybírá movité věci, které je možné si pronajmout a ty, o jejichž nájem má zájem, vkládá do košíku s tím, že uvede i počet dní, na které chce předmět nájmu pronajmout, datum, od kdy si chce předmět nájmu pronajmout a místo, kde bude předmět nájmu užívat (dále také jako „místo určení“, či „místo nájmu“). Po dokončení výběru přejde nájemce do košíku, kde uvidí přehled předmětu nájmu, podmínky nájmu a celkovou cenu objednávky bez nákladů za dopravu a může si vybrat, zda si bude předmět nájmu pronajímat s pojištěním, tedy za příplatek nebo bez pojištění. Následně vyplní své kontaktní údaje a doručovací adresu, pokud se liší od té kontaktní. V dalším kroku nájemce vybere způsob platby a u vybraných movitých věcí také dopravu. Posledním krokem je shrnutí objednávky před jejím odesláním, kde jsou uvedeny podstatné informace o nájemní smlouvě, tj. seznam předmětu nájmu, doba nájmu, datum, od kdy bude nájem probíhat, celková cena k úhradě (tj. nájemné včetně případného příplatku za pojištění a náklady za dodání, pokud je má hradit nájemce), údaje o nájemci a doručovací adresa, pokud byla vyplněna. Tvorba objednávky je dokončena kliknutím na tlačítko „Potvrdit objednávku“. Veškeré objednávky nájemce jsou jejich odesláním pronajímateli považovány za závazné.

    Návrhem na uzavření smlouvy je odeslání objednávky nájemcem. Samotná nájemní smlouva je uzavřena momentem doručení závazného souhlasu pronajímatele nájemci s tímto jeho návrhem (závazným potvrzením objednávky ze strany pronajímatele). Od tohoto okamžiku mezi nájemcem a pronajímatelem vznikají vzájemná práva a povinnosti. Přílohou uvedeného potvrzení objednávky je aktuální znění obchodních podmínek pronajímatele a elektronická verze uzavřené nájemní smlouvy.

    Nájemce by si měl potvrzující email uschovat (nevymazat), a to po dobu trvání doby pro uplatnění práv z vadného plnění a případně záruční doby, neboť může sloužit jako důkaz v případě rozporů ohledně obsahu obchodních podmínek.

  4. Základní informace o nájmu a cenách za tento nájem

    V internetovém obchodě je uveden seznam movitých věcí, které jsou nabízeny pronajímatelem k nájmu, a to včetně bližšího popisu těchto movitých věcí. Předmětem nájmu mohou být zejména toaletní kabiny, mycí stojany, urinální stojany, zábrany, oplocení a kontejnery, jejich příslušenství a vybavení. U každého předmětu nájmu je uvedena doba, po kterou je možné si předmět nájmu pronajmout a ceny nájmu odpovídající zvolené době nájmu. Ceny uvedené v internetovém obchodě jsou konečné, tj. včetně daně z přidané hodnoty, popřípadě všech dalších daní a poplatků.

    Akční ceny platí do vyčerpání předmětu nájmu nebo po dobu časově určenou. Maximální množství movitých věcí, které lze pronajmout za akční cenu, je uvedeno u každé movité věci, která je v akci. Slevy, akční nabídky a případné osobní slevy nelze kombinovat a sčítat.

    Před odesláním objednávky pronajímateli má nájemce možnost zkontrolovat a pozměnit své údaje uvedené v objednávce. Údaje uvedené v objednávce a odeslané pronajímateli jsou pronajímatelem považovány za správné. Pronajímatel je oprávněn požádat nájemce o dodatečné potvrzení jeho objednávky a správnosti údajů týkajících se nájemce, a to formou emailu zaslaného nájemci po uzavření nájemní smlouvy. V případě využití tohoto oprávnění pronajímatele, tj. kontroly údajů týkajících se nájemce, bude předmět nájmu nájemci doručen až po tomto dodatečném potvrzení jeho objednávky a správnosti údajů týkajících se nájemce.

    O stavu zpracování své objednávky se nájemce, který prošel procesem registrace u pronajímatele, může přesvědčit na internetových stránkách pronajímatele, a to kliknutím na odkaz, který bude uveden v emailu pronajímatele potvrzujícím přijetí objednávky nájemce a uzavření nájemní smlouvy.

    Nájemce má možnost se před provedením objednávky seznámit se skutečností, po jakou dobu zůstávají nabídka nebo cena v platnosti.

    Před odesláním objednávky pronajímateli má nájemce rovněž možnost sdělit pronajímateli svůj nesouhlas se zasíláním obchodních sdělení a činěním jiných marketingových a reklamních aktivit pronajímatele vůči nájemci, a to zaškrtnutím příslušného políčka s vyjádřením takového nesouhlasu.

    V internetovém obchodu nejsou nájemci účtovány žádné manipulační poplatky ani balné, k ceně předmětu nájmu je však v některých případech nutné připočítat cenu za dodání zásilky podle zvoleného druhu platby a způsobu dopravy objednaného předmětu nájmu, přičemž v této ceně je již započtena zákonná sazba DPH.

    Nájemce souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání nájemní smlouvy. Náklady vzniklé nájemci při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením nájemní smlouvy si hradí nájemce sám. Použití prostředků komunikace na dálku pro nákup v obchodě pronajímatele není zpoplatněno zvláštní sazbou.

  5. Platební podmínky

    Nájemce je povinen zaplatit pronajímateli smluvenou cenu za nájem. Společně s touto cenou je nájemce povinen zaplatit pronajímateli také pojištění, pokud si jej nájemce vybral a náklady spojené s dodáním předmětu nájmu, pokud tyto náklady nejsou již zahrnuty v ceně nájmu. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále „cenou“ i náklady spojené s dodáním předmětu nájmu a pojištění předmětu nájmu, pokud bylo sjednáno.

    Cenu předmětu nájmu a nákladů spojených s dodáním předmětu nájmu dle nájemní smlouvy je možné uhradit následujícími způsoby:

    1. Platební kartou online
    2. Bankovním převodem
    3. Platbou v hotovosti

    V případě bezhotovostní platby se cena považuje za zaplacenou okamžikem připsání celé příslušné částky na účet pronajímatele. V případě, kdy by nájemce hradil cenu bankovním převodem ze zahraničí nebo jiným způsobem, při kterém mohou být účtovány dodatečné poplatky, nese veškeré tyto poplatky nájemce a je případně povinen o ně navýšit zasílanou částku tak, aby na účet pronajímatele byla připsána cena v plné výši.

    Způsoby platby ceny předmětu nájmu a nákladů spojených s dodáním předmětu nájmu dle nájemní smlouvy jsou blíže uvedeny na internetových stránkách pronajímatele WWW.WCRENT.CZ

    Nájemci bude po zaevidování jeho platby zaslán na emailovou adresu i písemný doklad (faktura) o nájmu předmětu nájmu a účtenka o evidované tržbě, pokud měl pronajímatel povinnost ji vystavit. Podle zákona o evidenci tržeb je pronajímatel v určitých případech povinen vystavit nájemci při uskutečnění evidované tržby účtenku. Zároveň je v takových případech povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

    Pokud bude mít nájemce zájem o nájem na dobu delší než 21 dní nebo na dobu neurčitou, bude za takový nájem účtována nájemci cena jako za 21 dní doby nájmu, a to zálohovou, či standardní fakturou a další doba nájmu bude nájemci účtována v průběhu nájmu, vždy za dobu dalších 28. dní doby nájmu. Faktury, stejně jako další písemnosti určené nájemci, budou nájemci zasílány na emailovou adresu nájemce uvedenou v objednávce.

    Nájemce nabývá zaplacením celé nájemní ceny předmětu nájmu a převzetím předmětu nájmu právo předmět nájmu užívat po dohodnutou dobu nájmu. Po celou dobu trvání nájmu zůstává předmět nájmu ve vlastnictví pronajímatele. Nájemce není oprávněn předmět nájmu prodat, pronajmout, ani jinak zcizit či zatížit právy třetích osob, není-li písemně domluveno jinak.

    Pokud nájemce nikoli spotřebitel zruší svoji objednávku 3 dny a méně před začátkem doby nájmu, má pronajímatel právo účtovat nájemci storno poplatek ve výši 100% z ceny nájmu bez DPH, není-li dohodnuto mezi smluvními stranami jinak.

    Nájemce bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi pronajímatelem a nájemcem. Může se jednat například o situaci, kdy cena předmětu nájmu byla na internetovém obchodu pronajímatele zveřejněna omylem v důsledku chyby interního informačního systému pronajímatele nebo v důsledku chyby personálu pronajímatele. Pokud takový případ nastane, je pronajímatel oprávněn od nájemní smlouvy odstoupit a je povinen nájemce o této skutečnosti bez zbytečného odkladu informovat.

  6. Dodání objednaného předmětu nájmu

    Objednaný předmět nájmu bude nájemci dodán na místo určení prostřednictvím pronajímatele nebo prostřednictvím třetí osoby zajištěné pronajímatelem, a to dle výběru pronajímatele. Náklady na dopravu předmětu nájmu nájemci jsou u většiny movitých věcí již zahrnuty v ceně nájmu, pokud není u konkrétní movité věci určené k nájmu uvedeno výslovně jinak (například u oplocení bude doprava nájemci účtována zvlášť).

    Nájemce je povinen převzít předmět nájmu při jeho dodání na místo určené nájemcem v objednávce. Pokud nájemce tento předmět nájmu při dodání nepřevezme, je pronajímatel oprávněn odstoupit od nájemní smlouvy.

    Předmět nájmu bude nájemci předán čistý a ve stavu způsobilém k užívání. Nájemce je povinen prohlédnout si předmět nájmu bezprostředně při jeho převzetí. Převzetí předmětu nájmu potvrdí nájemce podpisem předávacího protokolu (expediční list). Není-li v místě určení za nájemce přítomna osoba oprávněná k podpisu předávacího protokolu, je dokladem o předání předmětu nájmu podpis pracovníka pronajímatele, či pracovníka dopravce zajištěného pronajímatelem na expedičním listě. V případě, že se vyskytnou při předání vady předmětu nájmu, budou zaznamenány do předávacího protokolu. Bude-li se jednat o vady bránící užívání předmětu nájmu, odstraní je pronajímatel do 10 pracovních dnů od podpisu předávacího protokolu.

    U předmětu nájmu, který je označen pojmem "Dočasně nedostupné", je dostupnost zodpovězena pronajímatelem na dotaz nájemce na email: info@wcrent.cz . V tomto případě nájemní smlouva vzniká až na základě vzájemné dohody (prostřednictvím emailové komunikace apod.) mezi pronajímatelem a nájemcem.

    Podepsáním dodacího listu, předávacího protokolu či potvrzení o převzetí zásilky s předmětem nájmu nájemce souhlasí s převzetím předmětu nájmu a stvrzuje, že předmět nájmu dorazil, či ho převzal nepoškozený.

  7. Doba nájmu

    Nájem končí uplynutím doby, na kterou byl sjednán v nájemní smlouvě. Nájem lze prodloužit písemnou dohodou nájemce a pronajímatele, příp. potvrzením žádosti nájemce o prodloužení nájmu.

    Nájem může ukončit

    1. nájemce i bez udání důvodu písemnou výpovědí s výpovědní lhůtou 3 dnů
    2. pronajímatel i bez udání důvodu písemnou výpovědí s výpovědní lhůtou 3 dnů

    Po ukončení nájmu bude předmět nájmu vyzvednut v místě určení pronajímatelem nebo prostřednictvím třetí osoby zajištěné pronajímatelem, a to dle výběru pronajímatele. Náklady na dopravu předmětu nájmu od nájemce zpět pronajímateli jsou u většiny movitých věcí již zahrnuty v ceně nájmu, pokud není u konkrétní movité věci určené k nájmu uvedeno výslovně jinak (například u oplocení bude doprava nájemci účtována zvlášť).

    Nájemce je povinen vrátit předmět nájmu ve stavu běžného opotřebení. Ukončení nájmu a převzetí předmětu nájmu stvrzuje pronajímatel a nájemce podpisem předávacího protokolu. V případě, že jsou při předání předmětu nájmu zjištěny závady a škody na předmětu nájmu, jsou zaznamenány do předávacího protokolu. V případě, že nájemce odmítne předávací protokol podepsat nebo se k předání předmětu nájmu nedostaví, platí předávací protokol (svozový list) podepsaný zaměstnancem pronajímatele nebo pracovníkem dopravce zajištěného pronajímatelem s uvedením data převzetí a k absenci podpisu nájemce se nepřihlíží.

    Stav, kdy nájemce nemá (z důvodů stojících nikoliv na straně pronajímatele) možnost užívat předmět nájmu nebo nemá zájem předmět nájmu užívat, nemá vliv na trvání nájmu a na trvání povinnosti nájemce hradit nájemné. Obdobně to platí v případě, že nájemce neumožní pronajímateli provádět servis (např. předmět nájmu je nepřístupný, uzamčen atp.). Tyto stavy nezakládají právo nájemce na snížení nájemného, ani v případě, že je v nájemném zahrnuta cena servisu.

    V případě, že po vrácení předmětu nájmu pronajímatel zjistí skryté závady nebo poškození předmětu nájmu vzniklé v průběhu nájmu, zdokumentuje je (fotografie, popis) a do deseti pracovních dnů po převzetí předmětu nájmu doručí nájemci výzvu k náhradě škody.

    Nájemce je povinen předmět nájmu pronajímateli ke dni ukončení nájmu vrátit. Nevrátí-li nájemce předmět nájmu pronajímateli po ukončení nájmu, je pronajímatel oprávněn účtovat nájemci smluvní pokutu ve výši 200,-Kč bez DPH za každý den prodlení nájemce s vrácením předmětu nájmu pronajímateli.

    Pokud nájemce předmět nájmu nevrátí v termínu ukončení nájmu, je pronajímatel oprávněn mu předmět nájmu odebrat, popř. činit taková opatření, která povedou ke vrácení předmětu nájmu. Brání-li pronajímateli v odebrání věci překážka (např. předmět nájmu je pod uzamčením, oplocením nebo na soukromém pozemku), pak trvá prodlení nájemce s vrácením předmětu nájmu, dokud nájemce neposkytne pronajímateli součinnost potřebnou k vrácení a předání předmětu nájmu. V uvedených případech, kdy nájemce nevrátí pronajímateli předmět nájmu v termínu ukončení nájmu nebo brání-li pronajímateli v odebrání předmětu nájmu nějaká překážka, může pronajímatel k odebrání předmětu nájmu či k jinému vyřešení takové situace přivolat Policii ČR, či jiné orgány, a to dle svého uvážení.

  8. Odstoupení od smlouvy – platí pouze pro nájemce spotřebitele

    V případě, že je smluvní vztah mezi pronajímatelem a nájemcem spotřebitelem uzavírán pomocí prostředků komunikace na dálku (pro účely této smlouvy zejména prostřednictvím internetu, emailu nebo telefonické komunikace), je nájemce spotřebitel podle § 1829 občanského zákoníku oprávněn odstoupit od nájemní smlouvy bez udání důvodu do 14 dní ode dne převzetí předmětu nájmu nebo ode dne převzetí poslední dodávky předmětu nájmu, pokud je v rámci jedné objednávky objednáno několik druhů předmětu nájmu nebo se dodávaný předmět nájmu sestává z několika částí nebo položek. Právo na odstoupení od smlouvy se však ve smyslu § 1837 občanského zákoníku nevztahuje na smlouvy mj.:

    • o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
    • o dodávce zboží, movitých věcí nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
    • o dodávce zboží a movitých věcí, které byly upraveny podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
    • o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
    • o dodávce zboží, movitých věcí v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
    • o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,

    Odstoupení od smlouvy doporučujeme provést v písemné formě. Odstoupení musí být pronajímateli prokazatelně odesláno do 14 dnů ode dne:

    • převzetí předmětu nájmu, nebo
    • převzetí poslední dodávky předmětu nájmu, pokud je v rámci jedné objednávky objednáno několik druhů předmětu nájmu nebo se dodávaný předmět nájmu sestává z několika částí nebo položek.

    Oznámení o odstoupení se zasílá na adresu provozovny pronajímatele: Jeremenkova 763/88, 140 00 Praha 4, či na adresu elektronické pošty pronajímatele: info@wcrent.cz

    Nájemce spotřebitel je povinen doručit pronajímateli bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, předmět nájmu, který od něho již obdržel,

    Pokud nájemce spotřebitel odstupuje od smlouvy ohledně předmětu nájmu, který již od pronajímatele obdržel, je nájemce spotřebitel povinen uhradit pronajímateli poměrnou část sjednaného nájemného až do okamžiku vrácení předmětu nájmu pronajímateli. Pokud je předmět nájmu při vrácení pronajímateli částečně poškozen nebo došlo ke snížení hodnoty předmětu nájmu v důsledku nakládání s tímto předmětem nájmu jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, má pronajímatel právo žádat po nájemci spotřebiteli náhradu škody. Pokud není možné předmět nájmu pronajímateli vrátit (například pokud byl předmět nájmu v mezidobí zničen), je nájemce spotřebitel povinen poskytnout pronajímateli peněžitou náhradu jako protihodnotu předmětu nájmu, který nemůže pronajímateli vrátit. Pronajímatel je oprávněn započíst svůj nárok na část sjednaného nájemného nebo svůj nárok na náhradu škody proti nároku nájemce spotřebitele na vrácení uhrazeného nájemného.

    Pronajímatel má povinnost vrátit nájemci spotřebiteli do 14 dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky (po započtení dle výše uvedených výjimek), které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem, jakým peněžní prostředky od nájemce obdržel. Pronajímatel může vrátit nájemci spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím nájemce spotřebitel souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady. Odstoupil-li nájemce spotřebitel platně od nájemní smlouvy, není pronajímatel povinen vrátit přijaté peněžní prostředky nájemci spotřebiteli dříve, než mu nájemce spotřebitel zboží předá.

    Pokud bude nájemci spotřebiteli spolu se zásilkou objednaného předmětu nájmu doručen od pronajímatele i nějaký dárek vázaný na nájem předmět nájmu a následně nájemce spotřebitel v zákonné lhůtě od nájemní smlouvy, jejímž předmětem je dodání tohoto předmětu nájmu, odstoupí, je nájemce spotřebitel povinen vrátit pronajímateli spolu s tímto předmětem nájmu i předmětný dárek. Pokud tak nájemce spotřebitel neučiní, je povinen uhradit pronajímateli cenu tohoto dárku.

  9. Servis předmětu nájmu

    Předmět nájmu je dodán ke dni počátku nájmu v provozuschopném stavu. U toaletních kabin bude předmět nájmu dodán v místě určení na optimální místo, toaletní kabiny budou naplněny roztokem určeným k použití pro mobilní toaletní kabiny, bude doplněna voda a toaletní papír, popř. mýdlo a papírové ručníky.

    Součástí nájmu předmětu nájmu na dobu delší než 21 dní (dále také jako „dlouhodobý nájem“) bude i zpoplatněné zajištění servisu předmětu nájmu dle následujících podmínek.

    Při následných servisech (pouze v případě dlouhodobých nájmů) servisní technik nejdříve vysaje odpadní vody z nádrže toalety, toaletu umyje, doplní toaletní papír, dodá náplní do fekální nádrže a u toalet s mycím stáním doplní mýdlo a papírové ručníky. Termín provádění servisních prací u dlouhodobých nájmů si nájemce bude moci vybrat z několika variant, minimální četnost provádění servisu bude 1x za kalendářní týden.

    Pronajímateli musí být zajištěn přístup k předmětu nájmu a umožněn příjezd servisních vozidel k provedení pravidelného servisu (v případě dlouhodobých nájmů). Maximální povolená vzdálenost servisních vozidel je 6 metrů od místa instalace toaletních kabin. Na výzvu pronajímatele je nájemce za účelem provedení servisu povinen přistavit toaletní kabiny do maximální vzdálenosti 6 metrů k servisnímu vozidlu.

    Veškerou manipulaci, servis, popř. opravy předmětu nájmu provádí výhradně pronajímatel. Povinností nájemce je dodržovat bezpečnostní a hygienická opatření, nevylévat do nádrže toaletních kabin jiné látky např. oleje, či jiné nevhodné látky a materiály nebo chemické přípravky a nevhazovat do nádrže odpadky všeho druhu. Nájemce je povinen uhradit pronajímateli veškeré dodatečně vzniklé náklady s odstraněním těchto látek. Nájemce nesmí provádět samostatně likvidaci odpadních vod.

    Nájemce není oprávněn provádět na předmětu nájmu žádné technické úpravy nebo jiné zásahy bez písemného souhlasu pronajímatele. To se týká i polepů, dodatečných zámků, překrývání nebo odstranění loga pronajímatele apod. K vybavení toaletních kabin patří po dohodě dodání zámku s klíči. Při ztrátě či poškození zámku je účtována nájemci smluvní pokuta v částce 250,- Kč za zámek a 100,- Kč za klíč.

  10. Povinnosti nájemce

    Nájemce je povinen zajistit na vlastní náklady pro umístění předmětu nájmu na místě určení vhodné místo, kterým je zpevněná nebo zhutněná rovná plocha. Místo určení musí být přístupné po komunikaci vhodné pro vozidlo s hmotností nad 9,5 tuny. Pokud si nebude nájemce jistý konkrétními podmínkami pro přípravu místa určení, má právo zkonzultovat tyto podmínky s pronajímatelem ještě před uzavřením nájemní smlouvy.

    Nájemce je povinen zajistit při předání/převzetí předmětu nájmu v místě nájmu přítomnost osoby oprávněné k převzetí/předání předmětu nájmu a podpisu předávacího protokolu. Předáním/převzetím předmětu nájmu nájemcem od pronajímatele přechází nebezpečí škody na předmětu nájmu na nájemce.

    Nájemce je oprávněn užívat předmět nájmu pouze v dohodnutém místě, způsobem uvedeným v těchto VOP nebo v potvrzené objednávce nebo způsobem dohodnutým s pronajímatelem a v rozsahu daném charakterem předmětu nájmu. Přemístění předmětu nájmu na jiné místo, a to i na jiné místo v rámci dohodnutého místa určení (nájmu), je možné pouze s předchozím písemným souhlasem pronajímatele. Nájemce není oprávněn bez předchozího písemného souhlasu pronajímatele pronajímat předmět nájmu třetí osobě.

    Za přemístění předmětu nájmu bez souhlasu pronajímatele může pronajímatel nájemci účtovat jednorázovou smluvní pokutu až do výše 10.000,- Kč za každý jednotlivý případ. Totéž platí i pro případ, kdy nájemce bez souhlasu pronajímatele předá do užívání předmět nájmu třetí osobě.

    Nájemce není oprávněn umožnit vznik práv třetích osob k předmětu nájmu a zároveň je povinen o uplatnění práv třetích osob k předmětu nájmu neprodleně informovat pronajímatele. Nájemce chrání předmět nájmu před odcizením a poškozením. Nájemce odpovídá za škodu na předmětu nájmu jako na převzaté věci po celou dobu trvání nájmu. Dojde-li k odcizení nebo poškození předmětu nájmu neznámým pachatelem, nájemce bezodkladně oznámí tuto skutečnost Policii ČR a písemně informuje pronajímatele. Protokol Policie ČR následně nájemce předá pronajímateli.

    Vyskytnou-li se u předmětu nájmu během nájmu závady způsobené nájemcem, příp. osobami, kterým nájemce umožnil k předmětu nájmu přístup nebo kterým umožnil s předmětem nájmu nakládat, je nájemce povinen ohlásit závadu pronajímateli a dohodnout s ním (podle povahy a příčiny závady) termín a způsob odstranění a cenu za odstranění této závady.

    Pokud si nájemce vybere v objednávce možnost pojištění předmětu nájmu a toto pojištění uhradí, zajistí pronajímatel pojištění předmětu nájmu proti odcizení a poškození v rozsahu dle pojistných smluv. Pojištění se bude vztahovat na škody způsobené neznámým pachatelem nebo živelnou událostí bez zavinění nájemce. Pojištění se nebude vztahovat na škody zaviněné nájemcem nebo osobami, kterým nájemce předmět nájmu zpřístupnil či jim umožnil s předmětem nájmu nakládat. V rozsahu, v jakém nebude předmět nájmu pojištěn, bude hradit škody vzniklé v době nájmu na předmětu nájmu nájemce. Škody způsobené na předmětu nájmu nájemcem nebo osobami, kterým nájemce předmět nájmu zpřístupnil či jim umožnil s předmětem nájmu nakládat, je pronajímatel oprávněn na nájemci vymáhat v plné výši.

    Pokud si nájemce vybere v objednávce možnost nájmu předmětu nájmu bez pojištění, pak bude nájemce odpovídat za veškeré škody způsobené jakýmkoli způsobem na předmětu nájmu, včetně jeho odcizení. V takovém případě je pronajímatel oprávněn po nájemci vymáhat veškeré škody způsobené na předmětu nájmu v plné výši.

    Způsobil-li škodu na předmětu nájmu neznámý pachatel a nenahlásil-li nájemce vznik škodní události Policii ČR, odpovídá nájemce za škodu v plné výši.

    Nájemce po dobu nájmu provádí na vlastní náklady běžnou údržbu předmětu nájmu a udržuje předmět nájmu v řádném technickém stavu.

    Nájemce bezodkladně oznámí pronajímateli všechny změny týkající se jeho identifikačních údajů, ke kterým dojde v průběhu nájmu. Nájemce zajistí, aby jím zadané kontaktní údaje vč. emailového spojení byly po dobu nájmu aktuální.

    Pokud je předmět nájmu při vrácení pronajímateli částečně poškozen nebo došlo ke snížení hodnoty předmětu nájmu v důsledku nakládání s tímto předmětem nájmu jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti, má pronajímatel právo žádat po nájemci náhradu škody. Pokud není možné předmět nájmu pronajímateli vrátit (například pokud byl předmět nájmu v mezidobí zničen), je nájemce povinen poskytnout pronajímateli peněžitou náhradu jako protihodnotu předmětu nájmu, který nemůže pronajímateli vrátit.

    Pronajímatel má právo kontrolovat stav a umístění předmětu nájmu. Nájemce je proto povinen umožnit pronajímateli nebo jeho zástupci po předchozí dohodě vstup do místa nájmu za účelem kontroly předmětu nájmu.

    Na žádost nájemce může pronajímatel nájemci poskytnout služby související s nájmem předmětem nájmu, zejména montáž a demontáž, dodatečné úpravy předmětu nájmu, manipulace s předmětem nájmu na stanovišti apod. Tyto služby budou dohodnuty mezi nájemcem a pronajímatelem na základě samostatné dohody mezi smluvními stranami.

  11. Odpovědnost za vady – platí pouze pro nájemce spotřebitele

    Pronajímatel odpovídá nájemci spotřebiteli za to, že předmět nájmu nemá při převzetí vady. Zejména pronajímatel odpovídá nájemci spotřebiteli, že v době, kdy nájemce spotřebitel předmět nájmu převzal,

    • má předmět nájmu vlastnosti, které si strany ujednaly a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které pronajímatel nebo výrobce popsal nebo které nájemce spotřebitel očekával s ohledem na povahu předmětu nájmu a na základě reklamy prováděné pronajímatelem,
    • se předmět nájmu hodí k účelu, který pro její použití pronajímatel uvádí nebo ke kterému se předmět nájmu tohoto druhu obvykle používá,
    • předmět nájmu odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
    • je předmět nájmu v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
    • předmět nájmu vyhovuje požadavkům právních předpisů.

    Požádá-li o to nájemce spotřebitel, potvrdí mu pronajímatel v písemné formě, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění. Je-li to potřebné, vysvětlí pronajímatel v potvrzení srozumitelným způsobem obsah, rozsah, podmínky a dobu trvání své odpovědnosti i způsob, jakým lze uplatnit práva z ní plynoucí. V potvrzení pronajímatel zároveň uvede, že další práva nájemce spotřebitele, která se k předmět nájmu vážou, nejsou dotčena. Nebrání-li tomu povaha věci, lze potvrzení o právech z vadného plnění nahradit dokladem o nájmu předmětu nájmu obsahujícím uvedené údaje.

    Nájemce spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. U věcí pronajímaných za nižší cenu nemá nájemce spotřebitel práva z vad, pro které byla nižší cena sjednána. Nájemce spotřebitel nemá práva z vad při opotřebení předmětu nájmu způsobeném jeho obvyklým užíváním. U věcí použitých pronajímatel neodpovídá za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí nájemcem spotřebitelem. Nájemce spotřebitel dále nemá práva z vad, pokud to vyplývá z povahy předmětu nájmu.

    V souladu se zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, již není nájemci spotřebiteli povinně poskytována záruka na zboží v délce 24 měsíců.

    Nájemce spotřebitel má při uplatnění odpovědnosti z vad tato práva:

    • Není-li předmět nájmu bez vad a předmět nájmu nelze z tohoto důvodu užívat, může nájemce spotřebitel požadovat dodání obdobného předmětu nájmu bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti předmětu nájmu, může nájemce spotřebitel požadovat jen výměnu této součásti. Není-li dodání nového obdobného předmětu nájmu, resp. jeho součásti možné, může nájemce spotřebitel odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má nájemce spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady.
    • Právo na dodání nového obdobného předmětu nájmu, nebo výměnu součásti má nájemce spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže předmět nájmu řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má nájemce spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
    • Neodstoupí-li nájemce spotřebitel od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového obdobného předmětu nájmu bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu předmětu nájmu, může požadovat přiměřenou slevu. Nájemce spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu pronajímatel nemůže dodat nový obdobný předmět nájmu bez vad, vyměnit jeho součást nebo předmět nájmu opravit, jakož i v případě, že pronajímatel nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
  12. Odpovědnost za vady – platí pouze pro podnikatele, tedy pro nájemce nikoli spotřebitele

    Pronajímatel odpovídá nájemci za to, že předmět nájmu je při převzetí nájemcem ve shodě s nájemní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s nájemní smlouvou se rozumí, že předmět nájmu má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, pronajímatelem, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který pronajímatel pro použití předmětu nájmu uvádí nebo pro který se předmět nájmu obvykle používá.

    U věcí pronajímaných za nižší cenu nemá nájemce práva z vad, pro které byla nižší cena sjednána. Nájemce nemá práva z vad při opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. U použitého předmětu nájmu pronajímatel neodpovídá za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měl předmět nájmu při převzetí nájemcem. Nájemce dále nemá práva z vad, pokud to vyplývá z povahy předmětu nájmu.

    V případě, že předmět nájmu při převzetí nájemcem není ve shodě s nájemní smlouvou, má nájemce právo na to, aby pronajímatel bezplatně a bez zbytečného odkladu předmětu nájmu uvedl do stavu odpovídajícího nájemní smlouvě, a to podle požadavku nájemce buď výměnou předmětu nájmu nebo jeho opravou. To neplatí, pokud nájemce před převzetím předmětu nájmu o rozporu s nájemní smlouvou věděl nebo rozpor s nájemní smlouvou sám způsobil.

  13. Reklamace

    Práva nájemce vyplývající z odpovědnosti pronajímatele za vady, včetně případné záruční odpovědnosti pronajímatele, uplatňuje nájemce osobně nebo korespondenčně u pronajímatele na adrese jeho provozovny Jeremenkova 763/88, 140 00 Praha 4, na internetových stránkách pronajímatele nebo písemně na e-mailové adrese: info@wcrent.cz. K reklamaci můžete využít formulář na reklamaci.

    Při reklamaci je nájemce povinen jednoznačně označit reklamovaný předmět nájmu, uvést číslo objednávky, popsat vady předmětu nájmu a upřesnit požadovaný způsob vyřízení reklamace. Zároveň je nájemce spotřebitel povinen doručit kompletní reklamovaný předmět nájmu, opatřený proti jeho poškození, na adresu provozovny pronajímatele nebo se dohodnout s pronajímatelem na zajištění odvozu předmětu nájmu z místa určení. Nájemce nikoli spotřebitel je povinen dohodnout se v případě reklamace na odvozu předmětu nájmu z místa určení s pronajímatelem, přičemž cena za tento odvoz bude v případě neoprávněné reklamace účtována nájemci nikoli spotřebiteli ve výši 700,- Kč. Doporučujeme z důvodu urychlení vyřízení reklamace, aby byl předmět nájmu doručen, či předán pronajímateli včetně kopie faktury nebo dodacího listu.

    Pronajímatel či jeho pověřený pracovník co nejdříve po doručení reklamace nájemci spotřebiteli písemně potvrdí, kdy nájemce spotřebitel uplatnil u pronajímatele právo z vadného plnění, přičemž toto potvrzení zašle na emailovou adresu nájemce spotřebitele, kterou nájemce spotřebitel uvedl pronajímateli v objednávce. V tomto potvrzení pronajímatel rovněž vyrozumí nájemce spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace a o předpokládané době trvání případné opravy. Pronajímatel či jeho pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ve lhůtě 3-5 dní, ve složitých případech do 14 dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace nájemce spotřebitele včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nájemce spotřebitel a pronajímatel nedohodnou na delší lhůtě.

    O vyřízení reklamace musí pronajímatel nájemci spotřebiteli zaslat informaci na emailovou adresu nájemce spotřebitele, kterou nájemce spotřebitel uvedl pronajímateli v objednávce – do té doby se má za to, že reklamace vyřízena nebyla. Po uplynutí 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace v případě, že reklamace vyřízena nebyla, se má za to, že se jedná o vadu neodstranitelnou a nájemce spotřebitel má nároky tomu odpovídající (výměna za jiný předmět nájmu, sleva z ceny, případně i odstoupení od nájemní smlouvy).

    Nájemce spotřebitel má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. V případě zjevně neoprávněné reklamace (pokud se jedná o zjevně šikanózní postup nájemce spotřebitele) nemá nájemce spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.

  14. Cookies

    Pro správnou funkci internetových stránek pronajímatele je někdy nezbytné umístit malé datové soubory, označované jako cookies, na zařízení nájemce. Cookies jsou malé textové soubory, které internetové stránky ukládají na počítač nebo mobilní zařízení nájemce v okamžiku, kdy tyto stránky začne využívat. Stránky si tak na určitou dobu zapamatují preference a úkony, které na nich nájemce provedl, takže tyto údaje pak nemusí zadávat znovu. Nájemce je o možnosti použití cookies informován v okamžiku, kdy začne využívat webové stránky pronajímatele. V případě, že je nájem na webové stránce možné provést a závazky pronajímatele z nájemní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač nájemce, může nájemce odvolat dříve poskytnutý souhlas nebo požádat pronajímatele, aby přestal cookies vůči nájemci používat.

  15. Mimosoudní vyřizování stížností

    Mimosoudní vyřizování stížností nájemců spotřebitelů zajišťuje pronajímatel prostřednictvím emailové adresy: info@wcrent.cz. Informaci o vyřízení stížnosti nájemce spotřebitele zašle pronajímatel na emailovou adresu nájemce spotřebitele.

    Kontrolním orgánem nad dodržováním práv nájemců spotřebitelů ze strany pronajímatele v případě uzavření nájemní smlouvy prostřednictvím internetových stránek pronajímatele je Česká obchodní inspekce, která plní funkci arbitra mimosoudního řízení. Pokud nebude nájemce spotřebitel spokojen s výsledkem řešení své stížnosti pronajímatelem, má možnost obrátit se na Českou obchodní inspekci na www.coi.cz, která se pokusí vyřešit daný spor ve spolupráci s oběma stranami. Spotřebitel má právo zahájit mimosoudní řešení sporu online prostřednictvím platformy ODR dostupné na webové stránce https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=CS/.

  16. Ochrana osobních údajů

    V souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES zpracovává pronajímatel osobní informace o nájemci. Bližší informace ohledně zpracování osobních údajů nájemce jsou uvedené na internetových stránkách pronajímatele v sekci „Informace o zpracování osobních údajů“.

  17. Právní řád, místní příslušnost

    Práva a povinnosti vyplývající ze smlouvy uzavřené mezi pronajímatelem a nájemcem se řídí právním řádem ČR, zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem. Pro případ jakýchkoli sporů mezi pronajímatelem a nájemcem souvisejících s nájemní, či obdobnou smlouvou uzavřenou na základě těchto obchodních podmínek je založena pravomoc soudů České republiky.

    Pokud bude nájemní, či obdobná smlouva uzavřena mezi pronajímatelem a nájemcem nikoli spotřebitelem, souhlasí pronajímatel i nájemce nikoli spotřebitel s tím, aby dle ustanovení §89a zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, byla pro případ řešení jakýchkoliv sporů vyplývajících z nájemní, či obdobné smlouvy, založena místní příslušnost soudu prvního stupně u Okresního soudu v Praze.

  18. Změny obchodních podmínek

    V případě změny obchodních podmínek uvede pronajímatel datum změny u nových podmínek a nájemci zpřístupní odkaz na předchozí platné obchodní podmínky pro případ, kdy by nájemce prováděl objednávku v době změny starých obchodních podmínek za nové.

    Tyto obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti dne 1.1.2022.

    Nájemce je vázán zněním obchodních podmínek platných a účinných v době uzavření smlouvy.